De iPods als leermiddel

Het artikel iPods as classroom tools are growing trend among national college campuses illustreert hoe Apple’s kaskraker ten behoeve van onderwijsdoeleinden kan worden gebruikt. En niet alleen om opgenomen colleges te vertonen. Some professors have replaced office hours with a podcast of the week’s most frequently asked questions. De critici

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Eerste Britse Edublog conferentie

In Groot-Brittannië wordt begin juni de eerste Britse Edublog conferentie gehouden. Met Barbra Ganley en Stephen Downes als key note sprekers. Twee thema’s staan centraal: 1. Deployment of weblogs and related technologies within educational institutions and the learning and teaching environment: navigating risk (morning sessions) 2. Blogging as community practice:

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Engagement with Electronic Portfolios: Challenges from the Student Perspective

David Tosh is bekend van ELGG, een applicatie die beschouwd kan worden als een ‘personalized learning environment’. Tosh heeft samen met drie co-auteurs het artikel "Engagement with Electronic Portfolios: Challenges from the Student Perspective" geschreven. The e-portfolio is (or should be) part of a student-owned, student-centred approach to learning which

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Naar een volwassen ePortfolio

Di Challis beschrijft in het artikel Towards the mature ePortfolio: Some implications for higher education vijf niveaus van volwassenheid (‘maturity’) van een eportfolio. De auteur presenteert ook een checklist waarmee je kunt kijken hoe ‘mature’ het eportfolio binnen jouw instelling is. Ik vind het wel wat lastig om op basis

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Internet beïnvloedt studie, werk en sociale relaties positief (volgens studenten)

Studenten denken dat Internet een positieve invloed heeft op studie, werk en sociale relaties. Dat is één van de voorlopige conclusies van de European Survey on Internet and Society: Students and the Internet. NL students are less positive than SP and IT students. We have no explanation for this difference.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder