Waarom is Moodle succesvol?

Het Zwitserse Netzlernen vat een podcast samen waarin de succesfactoren van de elektronische leeromgeving Moodle worden beschreven. Moodle zou succesvol zijn omdat: Een ELO systeembeheerders moet overtuigen. Moodle lijkt dat te doen omdat het eenvoudig te installeren is. Een ELO docenten/begeleiders moet overtuigen. Aangezien Moodle snel onder de knie te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Helpt web 2.0 de wereld veranderen?

David Pollard beschrijft in Making Web 2.0 Work: Embracing Complexity de complexiteit van het Internet, dat steeds meer gericht is op participatie en sociale netwerken. In potentie kan het Internet daarom ook maatschappelijke veranderingen te weeg helpen brengen. Wereldwijde netwerken kunnen immers erg krachtig zijn. Er zijn inmiddels heel wat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online Chinees leren

Binnen ‘no time’ zal de Chinese taal naar verhouding het Internet domineren. Dat gegeven kan nog worden versterkt als dit Chinese leerportaal een succes wordt: China will launch a portable website this year to offer Chinese learning courses and supplementary materials online to support Chinese learning across the world.  "More

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

IT Issues?

Wat zijn volgens het jaarlijkse Educause onderzoek in 2006 de belangrijkste "IT Issues"? Beveiliging en identity management eindigen hoog. Dat geldt onder andere ook voor de ontwikkeling van het portfolio en "emerging technologies".Het artikel vat ook andere relevante trend-rapporten samen. Goed overzicht! This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De nieuwe SMART methodiek

Al een aantal jaren word je binnen projecten geconfronteerd met het SMART maken van doelstellingen. Je weet wel: doelen moeten specifiek zijn geformuleerd, meetbaar, acceptabel, enzovoorts. De resultaten van deze aanpak zijn niet altijd even succesvol. Sylvia de Klerk-Salm introduceert daarom een nieuwe SMART-methodiek. De "M" in SMART staat daarbij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder