Over de web 1.0 generatie en zelforganisatie als succesfactor

Sebastian Fiedler liet tijdens de tweede workshopronde van het congres Social skills durch social software een voorbeeld zijn van een projectomgeving die gebaseerd is op web 2.0 principes. Deze omgeving, iCamp is ontwikkeld door het bedrijf Permalink en wordt binnen een Europees project gebruikt. Alle deelnemers kunnen bijvoorbeeld zien wie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Over “wired fences” en “Wissen Bloggers”

Tijdens de eerste workshopronde van het congres Social skills durch social software leverde Graham Attwell als vanouds kritiek op de manier waarop wij het leren organiseren: "Learning has become commodified", zo stelde hij, kennis dreigt geprivatiseerd te worden en een leven lang leren wordt wel heel beperkt geïnterpreteerd. Mede hierdoor,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social skills durch social software: een aanrader!

Gisteren heb ik het congres Social skills durch social software in Salzburg bezocht. En ik moet zeggen: zelden zo’n inhoudelijk goed congres bezocht! Drie prima key notes, goede workshops (veel discussie!), redelijk kleinschalig, interessante mensen (voornamelijk uit Oostenrijk en Duitsland). Bovendien zie je steeds meer een combinatie tussen een face-to-face

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Salzburg en e-portfolio’s

Morgenvroeg vertrek ik voor een paar dagen naar Salzburg. Ik mag daar woensdagmiddag -auf Deutsch- een presentatie geven over e-portfolio’s in het hoger onderwijs. Het congres, waar ik mag presenteren, gaat overigens over "Mehr ‘Social Skills’ durch ‘Social Software’?". Helen Barett (e-portfolio goeroe) houdt onder meer een key note. Als

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder