Ierse overheid investeert in e-learning

De Ierse overheid investeert -via het programma Enterprise Ireland- twee miljoen euro in e-learning. Hiermee moeten de Ierse e-learning bedrijven tot de voorhoede gaan behoren. A cross-campus research team from NUI Galway led by the Digital Enterprise Research Group was selected to carry out the program of research, covering digital

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Suggesties voor leeractiviteiten met social software

Donna Cameron en Terry Anderson beschrijven op de site Collaborative Learning Activities Using Social Software Tools een aantal mogelijke leeractiviteiten die met behulp van social software uitgevoerd kunnen worden. De activiteiten zijn onderverdeeld in oriënterende activiteiten, activiteiten gericht op samenwerking en geavanceerde web activiteiten.  This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Communities of practices voor docentprofessionalisering

Christopher Sessums verkent in het essay Teacher Professional Development and the Learning Organization: How can the notion of communities of practice support an inquiry stance by teachers? hoe communities of practices gebruikt kunnen worden voor professionalisering van docenten. Volgens Stephen Downes bedoelt Sessums met ‘inquiry stance’ "examination and reflection on

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

IBM staat broncode en expertise af aan Sakai

ICT multinational IBM heeft bekend gemaakt e-learning broncode ter beschikking te stellen van het Sakai consortium. Dit internationaal samenwerkingsverband ontwikkelt een open source elektronische leer- en werkomgeving voor het hoger onderwijs. IBM was al langer partner van de Sakai community. Het afstaan van de SCORM-compliant broncode en het beschikbaar stellen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder