Kansen en belemmeringen voor e-learning in het MKB

Waarom is leren belangrijk? Welke factoren prikkelen een bedrijf tot leren? Moet dat leren met technologie worden ondersteund? Belangrijke vragen die aan de orde kwamen in een Europees onderzoek in het midden- en kleinbedrijf (MKB), waarbij ik betrokken ben geweest. Samen met twee collega’s heb ik hierover een artikel geschreven

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenAcadamic

OpenAcademic is een op het eerste oog boeiend initiatief van de ontwikkelaars van Elgg, Moodle, Drupal en MediaWiki. Alle vier deze applicaties zijn open source en kunnen voor onderwijsdoeleinden worden gebruikt. In het kader van het OpenAcademic project wordt gewerkt aan integratie van de vier toepassingen. All code developed under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Amerikaans parlement verbiedt interactieve websites op scholen

Onverwacht heeft het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden gisteren massaal ingestemd met de zogenaamde Deleting Online Predators Act (DOPA). Deze wet heeft grote gevolgen voor het gebruik van Internet op scholen en bibliotheken. Deze wet beoogt kinderen te behoeden voor ongewenste uitingen binnen chatrooms en social networking sites zoals MySpace. Scholen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kennismanagement, social software en innovatie

Boeiende titel,hè? Deze titel dekt in grote lijnen twee bijdragen die ik vandaag via mijn feedreader tegenkwam. Walter Baets schrijft over een thesis van één van zijn studenten, die handelt over de rol van kennismanagement bij het innovatieve vermogen van organisaties. Zij heeft daarbij de complexiteitstheorie als insteek gekozen. Searching

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder