Kennismanagement, social software en innovatie

Boeiende titel,hè? Deze titel dekt in grote lijnen twee bijdragen die ik vandaag via mijn feedreader tegenkwam. Walter Baets schrijft over een thesis van één van zijn studenten, die handelt over de rol van kennismanagement bij het innovatieve vermogen van organisaties. Zij heeft daarbij de complexiteitstheorie als insteek gekozen. Searching

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Professionalisering succesfactor ICT in onderwijs

Professionalisering van docenten is de sleutel tot het succes van ICT in het onderwijs. Dat blijkt uit een recent onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Quality Education Data. A new survey of teachers and their use of technology suggests there is a clear correlation between hours spent in professional development, classroom

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

China groeimarkt voor (t)e-learning

Het Internetgebruik neemt in China sterk toe. En dat geldt ook voor (t)e-learningUit een recent onderzoek van het door de Chinese overheid gefinancierde China Internet Network Information Center blijkt dat China momenteel 123 miljoen Internetgebruikers heeft. Binnen een jaar tijd is het aantal Internetgebruikers in China met 19,4 procent toegenomen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Downes bekritiseert “pedagogical scepticism”

Stephen Downes raakt weer in vorm. In een recente bijdrage -waarvan de vlag de lading maar zeer ten dele dekt- becommentarieert hij uitgebreid "pedagogical scepticism", dat deelnemer-gecentreerd leren bekritiseert èn op lijkt te roepen tot een herwaardering van de docent als "sage on the stage". Ok, ik chargeer enigszins. In

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder