Tegengekomen op bLaugh 😉 This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Tegengekomen op bLaugh 😉 This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder(T)E-learning kan van goede kwaliteit zijn, maar je kunt ook online cursussen hebben die kwalitatief ‘ onder de maat’ zijn. Establishing a Quality Review for Online Courses is daarom een relevant artikel. De auteurs beschrijven onder andere een raamwerk voor de kwaliteit van online cursussen. Dat raamwerk bestaat uit zes
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderElliot Masie geeft al bijna tien jaar Learning Trends uit (aanvankelijk TechLearn Trends genoemd). Ter gelegenheid van de 400ste editie heeft Masie een tijd geleden een oproep geplaatst en trends geïnventariseerd. Vandaag is het resultaat als PDF-rapport verschenen. Een simpel en doeltreffend concept. Ik heb ook gereageerd en jawel: mijn
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderJe kunt nu op mijn site je mening geven over het BlackBoard patent.Ik heb ook de uitslag van de vorige stelling (wie wordt over drie jaar ELO- marktleider?) online gezet. De oplettende bezoeker zal het niet ontgaan zijn dat hier wat mis is gegaan. Ik kwam er vanavond achter dat
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderEen Harvard Business Review constateerde recent dat sales medewerkers het anno 2006 moeilijk hebben. Producten veranderen steeds sneller in aantal en complexiteit. En potentiële klanten beschikken over steeds betere infomatie over een product (mede dankzij Internet). Volgens de onderzoekers geeft 62% van de respondenten aan dat het meer dan zeven
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVoor sommige goede voorbeelden hoef je helemaal niet ver weg te gaan. Keith Russell beschrijft bijvoorbeeld een voorbeeld van het vergroten van interactiviteit door middel van ICT bij hoorcolleges Psychologie in Utrecht. Een zogenaamd personal response system is door 500 eerstejaars gebruikt. En met succes. Aldus Keith: Students were able
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderIn Why Colleges Are So Hard to Change probeert Robert M. Diamond te analyseren waarom het Amerikaanse hoger onderwijs de laatste jaren amper is veranderd, ondanks de ogenschijnlijk breed gevoelde noodzaak hiertoe en de gepleegde inspanningen. Significant change will never occur in any institution until the forces for change are
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDe naam dekt de lading: Software and Collaboration in Higher Education: A Study of Open Source Software. Het rapport -verschenen in juli 2006- is 41 pagina’s dik, maar telt daarvan flink wat bijlagen. De samenstellers hebben met veel sleutelfiguren gespreken. Zij stellen dat veel leidinggevenden in het hoger onderwijs ontevreden
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDe ICT-voorzieningen van de ALT-C conferentie waren vermoedelijk beneden de maat, zo schrijft mijn collega Ineke Lam in reactie op een eerdere post. Het werkt inderdaad vaak niet allemaal even subliem op grote congressen, zo is ook mijn ervaring. Als ik naar een congres ga, schrijf ik meestal bijdragen ’s
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderIk ken geen Nederlandse voorbeelden, maar volgens Scott Jaschik komt het steeds vaker voor dat leerlingen hun docent tijdens het lesgeven opnemen en het filmpje vervolgens op YouTube plaatsen. Veel docenten hebben hier bezwaar tegen: To colleges and faculty members, the filming raises a variety of issues — with regard
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder