Bug report: Group Cognition

Op de FLOSSE-weblog lees ik net een boekbespreking van Teemo Leinonen: Bug report: Group Cognition. Teemo becommentarieert een recent boek van Gerry Stahl over computer supported collaborative learning (CSCL), waarbij Stahl refereert aan het Europese ITCOLE-project. Teemo Leinonen oordeelt hard over Stahl’s boek. Ik ben ook betrokken geweest bij het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Proefschrift Sanne Akkerman online

Op 24 juni j.l. heb ik een impressie gegeven over de promotie van mijn collega Sanne Akkerman. Ik schreef dat Sanne’s proefschrift ‘Strangers in Dialogue. Academic Collaboration across Organizational Boundaries’ helaas nog niet online stond. Inmiddels is dat wel het geval (zoals het hoort). Een samenvatting plus de dissertatie zelf

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-portfolio tools vergelijken

Via EduTools is het al enkele jaren mogelijk om elektronische leeromgevingen met elkaar te vergelijken. Je kunt meerdere systemen op functionaliteit vergelijken of je vergelijkt enkele volledige toepassingen met elkaar. Je kunt nu echter ook via deze site e-portfolio systemen met elkaar vergelijken. Vooralsnog alleen per product. De uitgebreide lijst

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Midden- en Kleinbedrijf positief over scholing

Volgens een recent onderzoek van het onderzoeksbureau EIM vindt het Nederlandse midden- en kleinbedrijf scholing de moeite waard. EIM stelt dat in 2005 in bijna vier op de vijfMKB-bedrijven werknemers cursussen of opleidingen hebben gevolgd (gemiddeld twee scholingsdagen per werknemer). Ook binnen functionerings- en beoordelingsgesprekken komt scholing volgens het EIM

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social software en leren

Vandaag mijn eerste werkdag. Pfff. Veel achterstallig werk. In mijn mailbox kwam ik onder meer twee zinvolle tips van collega’s tegen. Futurelab heeft een rapport geschreven over de kruisbestuiving van social software en veranderende opvattingen over leren. educational agendas are shifting to address ideas about how we can create personalised

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder