Draadloos Internet in opmars binnen MKB

Het Nederlandse midden- en kleinbedrijf gaat steeds vaker draadloos online. Althans als we een door KPN gesponsord onderzoek mogen geloven. Van de ruim 600 ondervraagde mkb’ers vindt 83% draadloos zakendoen (zeer) belangrijk voor zijn bedrijf. En 62% werkt momenteel al draadloos. Zij profiteren daarmee van voordelen als overal aan de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

The Power of the Portfolio

In het artikel Electronic Student Assessment >> The Power of the Portfolio beschrijft Matt Villano op een redelijk juichende toon dat het elektronisch portfolio niet alleen gebruikt kan worden voor de individuele beoordeling van studenten, maar dat elektronische portfolio’s gezamenlijk ook inzicht geven in de kwaliteit van het onderwijsprogramma van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Welke factoren maken de invoering van (t)e-learning in het hoger onderwijs zo lastig?

Een aantal maanden geleden schreef ik over een artikel van Grandon Gill: welke dingen met betrekking tot onderwijs doet hij liever via Internet, in plaats van offline? Vanavond vind ik via de RSS-feed van eLearn Magazine een bijdrage van Gill waarin hij beschrijft welke factoren e-learning in het hoger onderwijs

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social software in het medisch onderwijs

Via Jane’s E-Learning Pick of the Day maak ik net kennis met het nog niet officieel gepubliceerde artikel Wikis, blogs and podcasts: a new generation of Web-based tools for virtual collaborative clinical practice and education. Drie Britse auteurs gaan hierbij in op de mogelijkheden van social software voor het medisch

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Teken tegen DOPA

Eind juli van dit jaar schreef ik over Deleting Online Predators Act (DOPA). Deze Amerikaanse wet heeft grote gevolgen voor het gebruik van Internet op scholen en bibliotheken en beoogt scholen en bibliotheken -die federale Internet subsidies ontvangen- te verplichten om de toegang tot social networking sites etc onmogelijk te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social software: de ‘next generation’ e-learning

Christian Dalsgaard betoogt in het artikel Social software: E-learning beyond learning management systems dat social software een meer sociaal constructivistische benadering van e-learning kan helpen vormgeven: de ‘next generation’ e-learning. Studenten worden voorzien van persoonlijke tools. Ook bevordert social software dat zij deel uit maken van sociale netwerken. Using social

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder