Interactief college

Voor sommige goede voorbeelden hoef je helemaal niet ver weg te gaan. Keith Russell beschrijft bijvoorbeeld een voorbeeld van het vergroten van interactiviteit door middel van ICT bij hoorcolleges Psychologie in Utrecht. Een zogenaamd personal response system is door 500 eerstejaars gebruikt. En met succes. Aldus Keith: Students were able

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De weerbarstige praktijk van onderwijsverandering

In Why Colleges Are So Hard to Change probeert Robert M. Diamond te analyseren waarom het Amerikaanse hoger onderwijs de laatste jaren amper is veranderd, ondanks de ogenschijnlijk breed gevoelde noodzaak hiertoe en de gepleegde inspanningen. Significant change will never occur in any institution until the forces for change are

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Open source software in het hoger onderwijs

De naam dekt de lading: Software and Collaboration in Higher Education: A Study of Open Source Software. Het rapport -verschenen in juli 2006- is 41 pagina’s dik, maar telt daarvan flink wat bijlagen. De samenstellers hebben met veel sleutelfiguren gespreken. Zij stellen dat veel leidinggevenden in het hoger onderwijs ontevreden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder