Vormen van samenwerking

Sommige bloggers schrijven niet zo vaak, maar hun bijdragen zijn (bijna) altijd de moeite waard. Teemu Leinonen van FLOSSE Posse is daar een goed voorbeeld van. Teemu typeert gisteren vormen van samenwerking die mogelijk zijn tijdens conferenties, binnen onderwijssystemen en binnen software ontwikkelingsprocessen. Wat mij betreft zijn de typen voor

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Viruele hoger onderwijs in ontwikkeling: oud nieuws?

ScienceGuide bericht op 18 september 2006 dat het virtueel hoger onderwijs wereldwijd in opkomst is.  Zij baseren zich hierbij op een "nieuwe UNESCO publicatie van het International Institute for Educational Planning". De URL naar de studie werkt helaas niet. Ik heb daarom de Engelstalige samenvatting deels gekopieerd en in Google

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kwaliteitszorg bij online cursussen

(T)E-learning kan van goede kwaliteit zijn, maar je kunt ook online cursussen hebben die kwalitatief ‘ onder de maat’ zijn. Establishing a Quality Review for Online Courses is daarom een relevant artikel. De auteurs beschrijven onder andere een raamwerk voor de kwaliteit van online cursussen. Dat raamwerk bestaat uit zes

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Learning Trends 400

Elliot Masie geeft al bijna tien jaar Learning Trends uit (aanvankelijk TechLearn Trends genoemd). Ter gelegenheid van de 400ste editie heeft Masie een tijd geleden een oproep geplaatst en trends geïnventariseerd. Vandaag is het resultaat als PDF-rapport verschenen. Een simpel en doeltreffend concept. Ik heb ook gereageerd en jawel: mijn

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Rapid e-learning helpt sales medewerkers op te leiden

Een Harvard Business Review constateerde recent dat sales medewerkers het anno 2006 moeilijk hebben. Producten veranderen steeds sneller in aantal en complexiteit. En potentiële klanten beschikken over steeds betere infomatie over een product (mede dankzij Internet). Volgens de onderzoekers geeft  62% van de respondenten aan dat het meer dan zeven

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder