En ik Femke Halsema! Ben ik nou zo slim, of is hij nou zo dom? 😉 This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
En ik Femke Halsema! Ben ik nou zo slim, of is hij nou zo dom? 😉 This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVrijdagmiddag 29 september 2006 organiseerde het IVLOS een symposium over de student van de toekomst, de zogenaamde Einstein-generatie. Aanleiding was het afscheid van Albert Pilot als hoogleraar-directeur (Albert blijft hoogleraar maar Robert-Jan Simons volgt hem op als ‘baas’ van het IVLOS). Eén van de auteurs van het boek over de
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp 28 en 29 september heb ik het tweede SURF-congres ‘Over de grenzen van de elektronische leeromgeving bezocht’. Dag twee was voor genodigden. Toen ik bekend maakte dat ik van baan zou wisselen, heb ik contact opgenomen met de organisatie. Ik kon me voorstellen dat zij liever iemand anders wilden
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp 28 en 29 september heb ik het tweede SURF-congres ‘Over de grenzen van de elektronische leeromgeving bezocht’.Scott Wilson heeft zich lange tijd bezig gehouden met het e-framework, maar is inmiddels weer een fase verder. Wilson vraagt zich af of we niet bezig zijn met het bouwen van complexe systemen
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp 28 en 29 september heb ik het tweede SURF-congres ‘Over de grenzen van de elektronische leeromgeving bezocht’. Sarah Porter ging in een hoog tempo in op de ontwikkeling van het e-framework. De meerwaarde van haar verhaal, in vergelijking met verleden jaar, was dat zij voorbeelden beschreef van services die
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp 28 en 29 september heb ik het tweede SURF-congres ‘Over de grenzen van de elektronische leeromgeving bezocht’. Verleden jaar leidde dit congres tot een uitgebreide discussie in ‘Edublog’-land. Ik ben benieuwd of dat ook dit jaar weer het geval is. Er waren in elk geval heel wat Edubloggers aanwezig.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVandaag ben ik mijn projectwerkzaamheden bij het IVLOS aan het afronden. Vanavond heb ik een etentje met ex-collega’s (dat krijg je als je oud-collega’s mailt dat je een nieuwe baan hebt). Morgen en vrijdag bezoek ik een bijeenkomst van SURF (over de grenzen van de elektronische leeromgeving). Vrijdagmiddag een symposium
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDavid Garrett illustreert in zijn bijdrage Not Your Father’s E-learning dat e-learning voor bedrijven goedkoper en kwalitatief beter wordt. Gone are the days of stagnant, warmed-over PowerPoint slides. They’ve been replaced by narrations, soundtracks, movies, real-time help, online meetings, simulations, and even multiuser games that drive business lessons home. Garrett
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVolgens Jane Hart is ‘SMS-based learning’ het versturen van korte, dagelijkse, tips om van te leren. Volgens haar kan Crickee daar wellicht bij helpen. Crickee is een toepassing waarmee je onbeperkt gratis SMS-berichten kunt versturen. Sponsors sturen hun logo mee. Als ik het goed begrepen heb, moet je mobiele telefoon
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDit is het duizendste bericht dat ik in mijn weblog post. Op 23 oktober 2003 schreef ik mijn eerste bericht met de titel ‘E-learning strategie’. In het begin schreef ik ongeveer 1 keer per week. Die frequentie heb ik behoorlijk opgevoerd vanaf begin oktober 2004 (lees de directe aanleiding). Er
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder