Wat houdt studenten bij de (online) les?

Vier Zuid-Afrikaanse onderzoekers doen in Surviving the shipwreck: what makes online students stay online and learn? verslag van een online cursus die te kampen had met een hoge uitval. Zij hebben onderzocht wat maakt dat een bepaalde groep studenten niet uitviel. Volgens deze onderzoekers wordt dit gegeven (in dit experiment)

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leren met een ‘handheld’

Futurelab heeft op basis van enkele jaren praktijkervaring een handboek geschreven over leren met behulp van een ‘handheld’. Deze Engelstalige verzamelnaam heeft betrekking op personal digital assistants (PDA), smart phones, mp3 spelers en andere kleine, handzame, technologisch hoogwaardige apparaten. De focus van het rapport ligt overigens met name op de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Dynamische leercyclus binnen communities

In Natural numbers, networks & communities beschrijft Dave Snowden hoe communities zich op een meer natuurlijke manier kunnen ontwikkelen. Hij gaat onder meer in op de praktijk van IBM waar informele communities worden gebruikt. Deze ontstaan ad hoc en zijn niet gestructureerd. Deelname vindt plaats op vrijwillige basis. Rond 2002

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder