Politieke resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst

Politieke resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Dat klopt als een zwerende vinger. En toch vind ik het vaak zinvoller om te kijkennaar het stemgedrag van politieke partijen in het verleden, dan alleen naar de beloftes voor de toekomst. En dat is precies wat de Nieuwe

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Forse impuls voor kennisontwikkeling

Alle grote maatschappelijke partijen hebben zich gecommitteerd aan een forse verhoging van investeringen in kennis. Tot 2016 zou daarmee 6 miljard euro extra geïnvesteerd worden in talentontwikkeling. Deze ambitie staat beschreven in het manifest Nederland, het land van talenten van het Innovatieplatform. Dit manifest is mede ondertekend door organisaties als

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een eigentijds meester-gezel model

Het "apprenticeship"-model kan wellicht het beste omschreven worden met het meester-gezel model van de traditionele gildes. De leerling leerde in de praktijk ‘het vak’ van de ervaren ambachtsman. Zo is decennialang beroepsonderwijs verzorgd. In Creating Value Through a High-Performance Learning Network beschrijft Mike Hamilton de hedendaagse variant van deze meester-gezel

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Laptops voegen nieuwe dimensie toe aan klassikaal onderwijs

Het artikel Laptops compute a whole new dimension to education laat zien welke toegevoegde waarde laptops aan het onderwijs kunnen toevoegen. Je creëert er een nog rijkere leeromgeving mee. Veel recente schoolboeken bevatten ook cd roms met multimedia of online activiteiten die je onmiddellijk in de klas kunt toepassen (en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder