LMO in plaats van LMS?

Traditionele leermanagementsystemen bevredigen maar een klein deel van de behoeften van organisatie als het gaat om ICT ondersteuning van het leren. Dat stelt Denny Panakal in de meest recente editie van Learning Circuits, het elektronisch magazine van de American Society for Training and Development. Volgens Panakal hebben organisaties een Learning

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom gebruiken docenten ICT niet in hun onderwijs?

We weten het al jaren: de docent is dé bepalende (f)actor bij een succesvolle onderwijsvernieuwing. Dus ook bij het succesvol inzetten van ICT binnen het onderwijs. Er is ook al veel geschreven over de redenen waarom docenten niet massaal e-learning gebruiken. Toch heeft dit Terry Freedman er niet van weerhouden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waartoe leidt het beroepsonderwijs op?

Het beroepsonderwijs ziu deelnemers idealiter integraal aandacht moeten besteden aan vakbekwaamheid, beroepscultuur en beroepsethiek. Onder druk van het bedrijfsleven lijkt het beroepsonderwijs echter steeds meer nadruk te leggen op het toepassen van kennis en kunde, terwijl de aandacht voor beroepscultuur en beroepsethiek lijkt te verslappen. Dit valt te lezen in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder