E-portfolio ervaringen Gilde Opleidingen

In het kader van de e-Experimentenregeling van Kennisnet ICT op School heeft Gilde Opleidingen het afgelopen jaar ervaringen opgedaan met het elektronisch portfolio. Daarbij is ook samengewerkt met een aantal VMBO-scholen in de regio. Deze ervaringen zijn beschreven in een rapport. Een opvallend citaat is afkomstig van KPC-adviseurs die over

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Over ‘domme’ vragen en ‘domme’ antwoorden

Kathy Sierra heeft een erg boeiende blogbijdrage over communities geschreven. En dan met name over communities van gebruikers (bijvoorbeeld van software). Sierra signaleert dat je in deze communities meestal beginners hebt (die vragen stellen) en experts (die vragen beantwoorden). Deelnemers die geen beginner of expert zijn, nemen eigenlijk niet actief

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Campus 2.0

Via Jane Hart ben ik een overzicht tegen gekomen van universiteiten die voorop lopen in het gebruik van web 2.0 technologie. We base these results on numerous factors including: innovation of alumni, innovative use of technology in teaching, school size, school location, entrepreneurship/web-related course offerings, “wiredness,” endowment and number of

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Weblogs of discussiefora bij e-learning gebruiken

Als ik met mensen praat over de inzet van weblogs als middel voor interactie binnen (t)e-learning, dan krijg ik vaker de vraag: wat is de meerwaarde in vergelijking met discussiefora? Het artikel Comparing Weblogs to Threaded Discussion Tools in Online Educational Contexts van Donna Cameron en Terry Anderson is dan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder