Presentatie e-learning in het MKB

Vanavond mag ik een presentatie verzorgen over (t)e-learning in het midden- en kleinbedrijf. Doelgroep: een aantal ondernemers die actief zijn binnen GroenLinks. Inhoud: Wat is effectief leren? Waarom is leren belangrijk voor het MKB? Wat is e-learning? Is e-learning wat voor het MKB? Wat kan/moet GroenLinks hiermee? De presentatie (pdf)

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De onderwijskundige voordelen van bloggen

Er zijn geen aanwijzingen dat weblogs een zinvolle aanvulling zijn voor het bestaande doceer-leerproces. Dat is één van de conclusies uit het artikel What’s it Worth? The Perceived Benefits of Instructional Blogging van de Amerikaanse onderzoekers William F. Brescia en Michael T. Miller. Volgens mij is deze vraagstelling te vergelijken

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De toekomst van (t)e-learning in het hoger onderwijs

Het artikel The Future of Online Teaching and Learning in Higher Education: The Survey Says… van Kyong-Jee Kim en Curtis J. Bonk is gebaseerd op een recent onderzoek,  waarin docenten en managers in het Amerikaanse hoger onderwijs zijn ondervraagd over ontwikkelingen op het gebied van (t)e-learning. De onderzoekers hebben naar

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ervaringen met eportfolio bij Gilde Opleidingen

Vanmiddag heb ik twee workshops kunnen bijwonen van een bijeenkomst van het Platform BVE-leren. Pedro van der Schoor van Gilde Opleidingen vertelde in één workshop over de ervaringen van mijn nieuwe werkgever met het elektronisch portfolio. Aanvankelijk zou de e-portfolio presentatie door een ander ROC worden verzorgd. Dat ging niet

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Planning van competentiegericht onderwijs

Ik heb vandaag de presentatie bijgewoond van een kortlopend onderzoek naar de wijze waarop de organisatie van competentiegericht onderwijs kan worden vormgegeven. Het middelbaar beroepsonderwijs ontwikkelt zich namelijk in een richting waarbij de deelnemer centraal staat, waarbij het onderwijs veel flexibeler wordt dan nu het geval is. Traditioneel werkt het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder