Maatpak in confectie

Daar waar veel presentaties in hoge mate conceptueel van aard waren, was de presentatie van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen (HAN) over ‘maatwerk in confectie’ erg praktisch van aard. Ik vond het een mooie afwisseling. In deze presentatie werd ingegaan hoe je op grote schaal een flexibele, aanpasbare elektronische leeromgeving kunt gebruiken

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Van vraaggericht naar competentiegericht leren

Ik moet toegeven dat ik de sessie van Jeroen van Merriënboer niet heel aandachtig heb gevolgd. Hij ging eerst in op de redenen om meer competentiegericht leren. Het onderwijs is vaak sterk gefragmenteerd. We moeten meer naar complexe, holistische domeinen. Met veel aandacht voor relaties tussen domeinen. Ook zijn er

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leiden lerenden tot veranderingen?

Na een leuk optreden van stand-up comedian Wilko Terwijn was het de beurt aan Diana Oblinger, vice-president van de Educause en onder meer auteur  van publicaties over de net-generation. Het was daarom niet verbazingwekkend dat haar presentatie met de titel Balancing Agility and Stability in Higher Education vooral ook over

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het erkennen en ontwikkelen van competenties van werkenden

Ik heb tijdens de Surf Onderwijsdagen ook een sessie bijgewoond waarin ingegaan werd op ervaringen van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) met het erkennen van elders verworven competenties (EVC). De HvA heeft hiervoor inmiddels een apart centraal EVC-centrum voor opgericht, bedoeld voor werkenden die weer willen leren ten behoeve van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder