Dierentuin voor docenten

Een leuk initiatief van Gilly Salmon: de Media Zoo. Een website waar docenten kennis kunnen maken met verschillende applicaties die binnen het onderwijs kunnen worden gebruikt. Salmon heeft hiervoor een dierentuin-metafoor gebruikt. In de ‘huisdieren hoek’ vinden docenten informatie over bekende technologie (zoals elektronische leeromgevingen). In de ‘breeding area’ is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderzoek werkplaatsing van jongeren zonder startkwalificatie

Jongeren zonder startkwalificatie (minimaal MBO niveau 2) vormen een kwetsbare groep op de arbeidsmarkt. Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft een onderzoek laten uitvoeren naar de drempels die werkgevers ervaren bij het in dienst nemen van deze jongeren en naar de instrumenten die gemeenten kunnen inzetten om deze

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wanneer zet je welke communicatietool in?

We beschikken anno 2006 over heel wat toepassingen om mee te communiceren.  E-mail, instant messaging, discussiefora, weblogs, face-to-face gesprekken, noem maar op. Maar wanneer zet je welke toepassing in? Om deze vraag te beantwoorden heeft Dave Pollard een stroomdiagram ontwikkeld. Een soort beslisboom. Aan de hand van vragen helpt Pollard

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

LeMill

Via FLOSSE Posse kom ik net LeMill tegen.   LeMill is platform for building “a web community for finding, authoring and sharing learning resources”. LeMill is Open Source, web-based, interactive, collaborative and using multi-media web-based technologies. With LeMill you can create learning resources and keep them and collections of them

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Curriculum van de 21ste eeuw

Moderne scholen kunnen niet meer volstaan met lezen, schrijven en rekenen. Dat stelt CNN naar aanleiding van een onderwijscongres. Natuurlijk is dat erg gechargeerd. Toch maakt dit artikeltje helder aan welke competenties lerenden in de 21ste eeuw moeten werken. Het gaat namelijk ook om het ontwikkelen van onderzoeksvaardigheden, creativiteit en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder