Weblogs of discussiefora bij e-learning gebruiken

Als ik met mensen praat over de inzet van weblogs als middel voor interactie binnen (t)e-learning, dan krijg ik vaker de vraag: wat is de meerwaarde in vergelijking met discussiefora? Het artikel Comparing Weblogs to Threaded Discussion Tools in Online Educational Contexts van Donna Cameron en Terry Anderson is dan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De invloed van de omgeving op het leren

Vanuit psychologische invalshoek kijkt Ken A. Graetz naar de invloed van leeromgevingen op het leren van mensen. Fysieke omstandigheden in een ruimte zijn namelijk van invloed op hoe we leren. Graetz kijkt in dit artikel vooral naar the increased presence of personal, networked devices (for example, wireless laptops and cellular

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Docenten motiveren om ICT te gebruiken

De meest recente editie van Innovate (gratis, maar registreren is verplicht) is weer de moeite waard. Stephen Downes reflecteert bijvoorbeeld op het BlackBoard patent: Downes’s verdict remains clear: The patent decision fully deserves the widespread condemnation of educators as well as proponents of technological innovation in the academy. Sharon Kopyc

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Geen toekomst voor de traditionele elektronische leeromgeving

"Een projectgroep van Saxion Hogescholen stelt dat "grote, allesomvattende elektronische leeromgevingen (elo’s) als LearningSpace, Blackboard en N@tschool geen toekomst hebben". Dat staat in een rapport dat in maart dit jaar verscheen, maar nu pas openbaar is gemaakt. Ondersteuning van het onderwijs met ict zou volgens het rapport het beste vormgegeven

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder