Conferentieverslag e-learning 2.0

Enkele maanden geleden vond in Insbruck een congres plaats over "Microlearning" en e-learning 2.0. Micromedia & e-Learning 2.0 brings together media technologists and academics, visionaries and practitioners, entrepreneurs and corporate professionals from around the world to address central questions at the interface of emerging technologies, future trends of distributing learning

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Deskundigheidsbevordering voor virtuele docenten

In het paper Collaborative Coaching and Networking for Online Instructors beschrijven drie Amerikaanse onderzoekers een model dat binnen een faculteit van een Amerikaanse universiteit wordt gebruikt voor het vergroten van de deskundigheid van online docenten. Zij stellen hierin onder meer dat docenten door de sterke groei van (t)e-learning vaak zonder

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

“Favorieten” delen via netwerken

Ik ben sinds een hele tijd fervent gebruiker van Del.icio.us. Eén van de sterke kanten van deze sociale bookmark tool is dat je via een optie ‘your network’ bookmarks voor andere del.icio.us-gebruikers ‘klaar kunt’ zetten. Ik doe dat bijvoorbeeld regelmatig met Wytze Koopal en Renée Filius. E-learning.nl -waar ik hoofdredacteur

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Schoolbeleid social networking

Volgens Will Richardson heeft een minderheid van Amerikaanse scholen beleid op het gebied van social networking (zoals MySpace, YouTube of Hyves). De meeste scholen, die een beleid hebben, blokkeren toegang tot deze sites. Zij hebben geen (flut)wetgeving nodig. Richardson bekritiseert dit en stelt zelfs MySpace and Facebook should be in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder