Trends en voordelen van mobile learning

Ondanks dat mobile learning (m-learning) steeds vaker in het onderwijs wordt toegepast, is onderzoek naar m-learning schaars. Vanuit deze insteek hebben Sang Hyun Kim, Clif Mims en Kerry P. Holmes het artikel An Introduction to Current Trends and Benefits ofMobile Wireless Technology Use in Higher Education geschreven. The purpose of

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoeveel kennis moet je onthouden om je werk goed te kunnen doen?

Zoals gebruikelijk werd ik via via op het spoor gezet van het werk van dr. Robert Kelley van de Carnegie Mellon University. Kelly heeft langdurig onderzoek gedaan naar de opvatting van kenniswerkers over hoeveel kennis zij moeten onthouden om hun werk goed te kunnen doen. In 1987 respondents felt that

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is het brein van jongeren geschikt voor zelfstandig leren?

Tegenstanders van nieuwe vormen van onderwijs waarbij leerlingen meer autonomie hebben, verwijzen recentelijk naar een rapport ‘Leer het brein kennen‘ van de Maastrichtse hoogleraar Jelle Jolles cs.  Uit dit rapport zou geconcludeerd kunnen worden dat de hersenen van pubers niet klaar zijn voor autonoom leren. Pubers zijn fysiek niet in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder