Dynamische leercyclus binnen communities

In Natural numbers, networks & communities beschrijft Dave Snowden hoe communities zich op een meer natuurlijke manier kunnen ontwikkelen. Hij gaat onder meer in op de praktijk van IBM waar informele communities worden gebruikt. Deze ontstaan ad hoc en zijn niet gestructureerd. Deelname vindt plaats op vrijwillige basis. Rond 2002

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Stel, we mochten het onderwijs ‘vanaf nul’opnieuw vormgeven…

In feite staat dit idee centraal in het rapport What if…? Re-imagining learning spaces van het Britse Futurelab. Het gaat om een visionair rapport, waarin gekeken wordt naar opvattingen over onderwijs en leren (en hun invloed op fysieke leeromgevingen) èn waarin ook gekeken wordt hoe ICT leren en leeromgevingen kan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Maatwerk in onderwijs

Het artikel Customized Learning gaat over het gebruik van gedifferentieerde instructie binnen het onderwijs. Hiermee moet tegemoet gekomen worden aan de verschillende leerbehoeften van de lerenden. Binnen een Amerikaans onderwijsdistrict wordt in dit kader onder meer gebruik gemaakt van een educatieve zoekmachine waarmee op je ook op onderwijsniveau naar betrouwbare

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder