Het elektronisch portfolio en het beoordelen van competentiegericht leren

Vanmiddag verzorg ik in twee delen voor het managementteam van ROC Twente een presentatie over de rol van het elektronisch portfolio bij het beoordelen van competentiegericht leren. De slides bevatten veel tekst. Dat is bewust gedaan zodat de doelgroep -het management- de handout ook kan gebruiken als naslagwerk. In de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Studentonderzoek selectie elektronische leeromgeving

Helpen jullie studente Nienke de Vries met een afstudeeronderzoek naar de selectie van een elektronische leeromgeving/leermanagementsysteem /course management system? Lees haar oproep: Heeft u een kwartiertje om mij verder te helpen? Mijn naam is Nienke de Vries en in het kader van mijn studie Toegepaste Communicatie Wetenschap aan de Universiteit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom alleen schoolboeken gratis?

Het staat inderdaad in het regeerakkoord: Schoolboeken in het voortgezet onderwijs worden gratis. Financiering zal plaatsvinden via de lump-sum bekosting. Waarom spreken ze dit alleen af voor het voortgezet onderwijs en niet voor het primair en  middelbaar beroepsonderwijs? En betekent financiering via de lump-sum ook dat het geld aan elektronische

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning implementeren

Vanavond verzorg ik (weer) een gastcollege over de implementatie van e-learning bij een post-HBO opleiding over e-learning, georganiseerd door Fontys Interactive. Ik heb de deelnemers gevraagd in groepjes een korte presentatie te maken over één van de vier hoofdfactoren die hierbij een rol spelen (curriculum, ‘mens’-kant, infrastructuur en managementaspecten). Ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wiki’s binnen leersituaties gebruiken

Wikis and Wikipedia as a Teaching Tool is een paper waarin Piotr Konieczny de mogelijkheden beschrijft voor het gebruik van wiki’s en de gratis online encyclopedie voor doceren en leren (maar dat raadde je waarschijnlijk al gezien de titel). In het eerste gedeelte introduceert Konieczny het fenomeen ‘Wiki’. Handig voor

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder