Wat is het meest waardevolle aan edubloggen?

‘Edubloggers’ zijn mensen die een weblog hebben over leren, opleiden en onderwijs (vaak in relatie tot ICT). Scott McLeod heeft een onderzoek gehouden onder edubloggers. Honderdzestig edubloggers hebben gereageerd. Van deze groep geeft 22% aan te stoppen met hun huidige werk als zij hun brood konden verdienen met edubloggen. Edubloggers

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Introductie Sakai

Voor wie weinig weet over de elektronische leeromgeving (ELO) Sakai, is het artikel Sakai neemt voortouw in ontwikkeling nieuwe generatie ELO’s van Wytze Koopal een aanrader. Wyzte bespreekt hierin de ontstaansgeschiedenis van Sakai,  de community achter Sakai en het product zelf. Tenslotte gaat hij ook in op de positie van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Games maken leren boeiend (maar niet altijd)

Games worden steeds vaker gebruikt voor leerdoeleinden, onder meer om de ‘net-generation’ meer aan te kunnen spreken. Wel hebben veel docenten moeite om deze zogenaamde ‘serious games’ te accepteren. Dat schrijft eSchool News in het artikel ‘Gaming advances as a learning tool’. Games maken leren interessanter en zorgen er voor

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder