Taal- en rekenvaardigheden leren via ‘augmented reality’

Het schijnt beroerd gesteld te zijn met de taal- en rekenvaardigheden van veel leerlingen. Binnen het HARP-project (Handheld Augmented Reality Project) probeert een aantal gerenommeerde Amerikaanse universiteiten leeractiviteiten te ontwikkelen waarbij leerlingen via ‘augmented reality’ werken aan deze vaardigheden, aldus eSchoolNews. Augmented reality” is an environment in which virtual images

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Terugkomen op eerdere verkiezingsbeloftes

De PvdA laat weer eens zien hoe je organiseert dat je zonder veel problemen terug kunt komen op eerdere beloftes (gedaan tijdens verkiezingen). Eerst zorgen dat buitenstaanders en beoogde coalitiepartners je proberen het kabinet in te praten. Als reactie stribbel je tegen. Daarna prominente partijgenoten een beroep op je laten

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

SAS 70 voor Siennax

Eerlijk gezegd had ik tot vandaag nog nooit gehoord van SAS 70, de afkorting die blijkt te staan voor ‘Statement on Auditing Standards number 70‘. Het gaat hierbij om een internationaal geaccepteerde auditingstandaard van het American Institute of Certified Public Accountants (AICPA). Een SAS 70-rapport geeft gedetailleerd inzicht in de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Over social software, persoonlijke leeromgevingen en alomtegenwoordige computers

Vrijdag jongstleden was het afscheidssymposium van de Twentse hoogleraar Onderwijskunde Pløn Verhagen. Het symposium had als titel "Media nú: Nieuwe onderwijsmedia na 25 jaar". Het symposium kende drie parallelsessies, voordat het officiële afscheid plaatsvond. Ik mocht een presentatie houden tijdens één van die sessies. Maar ik had dus ook de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Elektronische boeken “innovating e-learning”

Eind maart 2006 heeft het Britse JISC (de zusterorganisatie van het Nederlandse SURF) een conferentie gehouden over vernieuwende e-learning praktijken. De volgende drie thema’s stonden centraal. Designing for learning Learner experiences with e-learning Innovating e-learning practice De presentaties, papers en samenvattingen van discussies zijn in drie elektronische boeken gebundeld. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder