Teleurgesteld over ‘portfolio-based’ onderwijs

Shari Wilson heeft geconstateerd dat je bij het gebruik van het portfolio binnen het onderwijs in valkuilen kunt stappen. My undergraduates’ constant requests to nail down their grade-to-date made me aware that the flexibility and abstract nature of the portfolio system generated absolute fear in many of them. They simply

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Tips voor succesvolle deelname aan (t)e-learning

Alan Roper heeft onderzocht hoe studenten vaardigheden ontwikkelen die noodzakelijk zijn om met succes deel te kunnen nemen aan een online cursus. Op basis van deze studie formuleert Roper zeven tips die docenten kunnen opvolgen om hun studenten te helpen deze vaardigheden te ontwikkelen. Belangrijk is bijvoorbeeld dat studenten een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Organisatorische volwassenheid bij ICT implementaties

In Building a Process-Savvy Organization biedt Tom Jordan een aardige blik op de "management en organisatie"-kant van de implementatie van ICT in het onderwijs. Jordan stelt onder meer The roles and organizational structures necessary for good project management have not been well defined. Often, the outcome of a project depends

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Betrokkenheid gebruikers van belang voor e-portfolio

Christopher Murray en Andrew Smith hebben zich verdiept in het belang van de betrokkenheid van de gebruiker bij het elektronisch portfolio. Het resultaat van hun onderzoek is een uitgebreid paper, dat bevindingen bevat die de moeite waard zijn. Zoals The key factor in getting students to engage with PDP and

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Comic strip learning?

Leren via stripverhalen? Waarom niet. Sterker: hoe langer ik er over na denk, des te enthousiaster ik word. Dit naar aanleiding van het bericht dat het Britse Becta het gebruik van software om interactieve stripverhalen mee te maken, heeft goedgekeurd. Developed by MyKnowledgeMap (MKM), Storywriter Toolkit creates stories with multiple

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het elektronisch portfolio en het beoordelen van competentiegericht leren

Vanmiddag verzorg ik in twee delen voor het managementteam van ROC Twente een presentatie over de rol van het elektronisch portfolio bij het beoordelen van competentiegericht leren. De slides bevatten veel tekst. Dat is bewust gedaan zodat de doelgroep -het management- de handout ook kan gebruiken als naslagwerk. In de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Studentonderzoek selectie elektronische leeromgeving

Helpen jullie studente Nienke de Vries met een afstudeeronderzoek naar de selectie van een elektronische leeromgeving/leermanagementsysteem /course management system? Lees haar oproep: Heeft u een kwartiertje om mij verder te helpen? Mijn naam is Nienke de Vries en in het kader van mijn studie Toegepaste Communicatie Wetenschap aan de Universiteit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder