Gratis (t)e-learning software?

Waarom zouden we betalen voor software om technology enhancend learning mogelijk te maken? Die vraagt stelt Jim Flood zich in dit artikel.  Mijn antwoord: omdat die gratis software niet altijd aan jouw eisen/wensen voldoet, gebruikersvriendelijk en betrouwbaar is. En gratis is niet altijd kosteloos. Maar goed: Flood beschrijft enkele toepassingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De CITO-toets verplichten?

Femke Halsema pleitte gistermiddag in Groningen ook voor een verplichte afname van de Eindtoets Basisonderwijs, beter bekend als de CITO-toets. De achtergrond van dit pleidooi is het Amsterdamse onderzoek waaruit blijkt dat allochtone kinderen met dezelfde CITOscore als hun autochtone klasgenoten systematisch een lager schooladvies krijgen. De afgelopen week stelde

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Femke on Tour vertrekt uit Assen

We hebben net een flitsbezoek aan Assen achter de rug. Opvallend was de grote aandacht voor ‘groene’ thema’s. Zo werd gevraagd naar ons standpunt over de bio-industrie (geleidelijk afbouwen), verzette Jan Langenkam zich tegen uitbreiding van de regionale vuilverbranding en hield Femke Halsema een betoog over klimaatverandering. Zij stelde onder

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoogeveen-Assen (Femke on Tour)

We zijn net in Hoogeveen geweest waar we onder andere Femke en Jan Langenkamp hebben opgehaald. Jan is lijsttrekker van GroenLinks Drenthe. Eén van hun speerpunten is een pro-actief armoedebeleid. Pro-actief betekent dat de overheid actief uitzoekt of de mensen in aanmerking komen voor allerlei regelingen, tegemoetkomingen, kwijtschelding, of dat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder