Workshop Digitale Didactiek

Op 20 april 2007 organiseert het Vlaamse Expertisecentrum Afstandsleren een studiemiddag over de organisatie en de implementatie van Afstandsleren. Behalve keynotes en een debat kent de middag ook workshops langs vier themalijnen Social Software in het Hoger Onderwijs Spelend Leren in virtuele werelden Digitale didactiek Virtuele internationalisering Ik mag ook

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning ontwikkelingen onderzocht: uitslag enquête

E-learning land is volop in beweging. De redactie van e-learning.nl vroeg zich af hoe haar bezoekers die verschillende bewegingen ervaren. Zij legde daarom 10 stellingen voor aan haar bezoekers die een aantal nieuwe ontwikkelingen illustreren. De redactie vroeg zich af in hoeverre bezoekers van e-learning.nl heil zien in deze ontwikkelingen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat is competentiegericht onderwijs?

In het nieuwe, competentiegerichte, beroepsonderwijs is aandacht voor beroepshouding en inzicht, náást kennis en vaardigheden. Dat stelt de film "De ballenbak en praktijkleren". De filmmakers stellen onder andere dat deze elementen worden geleerd middels theorie, stage en praktijk leren. Het filmpje -gemaakt in opdracht van het platform Herontwerp Beroepsonderwijs- wil

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning 2.0: sociaal, flexibel en persoonlijk

Verleden week is een themanummer van het tijdschrijft Leren in Organisaties over e-learning verschenen. Een co-productie tussen de redactie van het blad en de redactie van e-learning.nl. Ik was er de gastredacteur van en heb ook enkele bijdragen (alleen of met iemand anders) voor mijn rekening genomen. Eén van de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie BVE Managementconferentie, dag 2 (deel 2)

De andere workshops die ik van de BVE Managementconferentie heb bijgewoond, hadden allen te maken met de organiseerbaarheid van flexibel onderwijs. Wat je tijdens zo’n conferentie merkt is dat onderwijsconcepten behoorlijk zijn uitontwikkeld, maar dat de noodzakelijke organisatieveranderingen daarbij achter blijven. Er ontstaan dan fricties. Sommigen focussen daarbij op noodzakelijke

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder