Introductie in screencasting

Beth Kanter heeft een leesbare inleiding over screencasting geschreven. Wat is screencasting? Waarom is screencasting nuttig? Wat voor typen screencast kunn je onderscheiden? Hoe ontwikkel je screencasts en welke tools kun je er voor gebruiken? Kanter probeert al deze vragen te beantwoorden. Verder bevat haar bijdrage ook een groot aantal

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ervaringen met laptops in het onderwijs

Laptops: One year later beschrijft de ervaringen van het gebruik van laptops in het onderwijs, in het kader van een Amerikaans project. Wat blijkt onder meer: docenten gebruiken ICT vaker en intensiever dan voorheen. Dankzij laptops kunnen docenten en leerlingen ICT ‘just-in-time‘ gebruiken. Je ziet ook dat docenten dankzij het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Learning content management strategie

In de afgelopen vijf jaar zijn bedrijven zich er bewust van geworden dat zij een strategie rond learning content management ontberen. Dat stelt het bedrijf Elearnity is een onlangs verschenen paper. Elearnity is daarom een onderzoeksproject gestart "to develop a clearer understanding of the drivers, solutions and realities of learning

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe vaak wordt social software gebruikt?

Eind 2006 heeft het Britse JISC onderzoek laten doen naar het gebruik van social software door academici. Een voorlopig verslag is nu beschikbaar. Deelnemers aan het onderzoek hebben zich zelf via een website gemeld. Echt representatief zijn de resultaten dus niet. Toch zijn de uitkomsten illustratief. Het gebruik van social

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder