Ben je klaar voor mobile learning?

Jongeren van vandaag de dag groeien op met alom tegenwoordige technologie (draadloos, mobiel). Mede daarom wordt deze technologie steeds vaker voor leerdoeleinden ingezet. Het artikel Are You Ready for Mobile Learning? geeft een overzicht van verschillende mobiele technologieën, de mogelijkheden voor leren en de voor- en nadelen. Daarbij gaan de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Werkend leren

Scienceguide schrijft over een onderzoek van het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) naar leerprocessen en kennisontwikkeling van Nederlanders van 16 jaar en ouder. Uit dit onderzoek blijkt het belang van informeel leren tijdens het werk. Gemiddeld verrichten werkenden in Nederland gedurende 31% van hun werktijd leerzame werkzaamheden. Uitgaande van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leren met social software

Networks, Connections and Community: Learning with Social Software is een onderzoeksrapport, uitgegeven door het Australian Flexible Learning Framework. Via hun website kun je een samenvatting plus het integrale rapport  downloaden (meer dan 100 pagina’s; ongeveer de helft bestaat uit bijlagen). The research investigates the use of social software in teaching

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Archief 16 april 2007

Op 16 april 2007 werden op de campus van de Virginia Tech Universiteit maar liefst 33 studenten en medewerkers doodgeschoten. Deze universiteit heeft nu een virtuele gedenkplaats geopend: http://www.april16archive.org The April 16 Archive uses electronic media to collect, preserve, and present the stories and digital record of the Virginia Tech

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kenniswiki

Marieke van Osch Van Kennisnet ICT op School vroeg me om aandacht te besteden aan KennisWiki.nl. Op KennisWiki.nl staan nu al wiki-artikelen over diverse onderwerpen. Zo is er informatie over het digitale schoolbord, klassenmanagement, een digitaal portfolio, mobiel leren, educatieve games, Google Earth, Web 2.0, Wiki’s, Webkwesties en Videoconferencing. Maar

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat moet je doen om lerenden ècht te betrekken bij projecten?

Jeff van Drimmelen formuleert vier voorwaarden die maken dat de net-generation ècht bij onderwijsprojecten betrokken worden. In de eerste plaats is het belangrijk om het uiteindelijke product beschikbaar te stellen aan een breed publiek. Op de tweede plaats is het van belang daadwerkelijk uit te gaan van projecten, en niet

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder