Multitasking: mythe of misverstand?

Een paar dagen geleden schreef over de mythe van het multitasken. Gisteren publiceerde mijn collega e-learning.nl-redactielid Arja Veerman samen met Paul Kirschner op de e-learning themasite van SURF het artikel "Het Misverstand Multitasking". Ik denk dat je sommige (leer)activiteiten wel, en andere niet tegelijkertijd kunt uitvoeren. Veerman en Kirschner zijn

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hybrid learning

Ruth Reynard noemt blended learning "hybrid learning". Opvallend in haar definitie is de nadruk op de grote betrokkenheid van lerenden en docenten. In Hybrid Learning: Maximizing Student Engagement beschrijft Reynard haar ervaringen met "hybrid learning". the main benefit to hybrid from a teaching and learning viewpoint is that it provides

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De mythe van het multitasken

Justine Pardoen van Ouders Online heeft een prikkelende bijdrage geschreven over het fenomeen ‘multitasken’: jongeren zouden tegelijkertijd meerdere activiteiten kunnen uitvoeren zoals SMS’en, MSN’en en huiswerk maken. Pardoen stelt echter dat de analyse niet deugt en dat de gevolgen desastreus zijn. Volgens Pardoen doen jongeren weliswaar aan multitasking maar kunnen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder