Context van invloed op gebruik technologie door jongeren

Sarah Lohnes em Charles Kinzer hebben een bescheiden etnografisch onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van technologie door een groep studenten ten behoeve van het leren. Zij concluderen dat de context waarbinnen studenten technologie toepassen erg belangrijk is en zij pleiten daarom voor een meer genuanceerde benadering van de ‘net-generation‘. While

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voorbeeld van hogeschool op SecondLife

Pierre Gorissen heeft een zeven minuten durend filmpje gemaakt van het Fontys Eiland in SecondLife. Half juni wordt dit eiland gelanceerd, heb ik begrepen. Verwacht geen didactische hoogstandjes. Het is vooral een voorbeeld van ‘presence’. Wat mij opvalt is de integratie van andere Internettoepassingen zoals Twitter, IRC en websites. En

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Multitasking: mythe of misverstand?

Een paar dagen geleden schreef over de mythe van het multitasken. Gisteren publiceerde mijn collega e-learning.nl-redactielid Arja Veerman samen met Paul Kirschner op de e-learning themasite van SURF het artikel "Het Misverstand Multitasking". Ik denk dat je sommige (leer)activiteiten wel, en andere niet tegelijkertijd kunt uitvoeren. Veerman en Kirschner zijn

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder