Hybrid learning

Ruth Reynard noemt blended learning "hybrid learning". Opvallend in haar definitie is de nadruk op de grote betrokkenheid van lerenden en docenten. In Hybrid Learning: Maximizing Student Engagement beschrijft Reynard haar ervaringen met "hybrid learning". the main benefit to hybrid from a teaching and learning viewpoint is that it provides

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De mythe van het multitasken

Justine Pardoen van Ouders Online heeft een prikkelende bijdrage geschreven over het fenomeen ‘multitasken’: jongeren zouden tegelijkertijd meerdere activiteiten kunnen uitvoeren zoals SMS’en, MSN’en en huiswerk maken. Pardoen stelt echter dat de analyse niet deugt en dat de gevolgen desastreus zijn. Volgens Pardoen doen jongeren weliswaar aan multitasking maar kunnen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Altijd verbonden, en toch moeilijk te bereiken

In Always Connected, But Hard to Reach beschrijft Raju Rishi het verschijnsel dat onderwijsinstellingen er maar moeizaam in slagen om relevante informatie op tijd aan studenten te verstrekken, ondanks dat deze doelgroep altijd via technologie bereik lijkt te zijn. A key element of the communication barrier is the fragmented nature

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Virtuele werelden voor bedrijfsopleidingen

Karl Kapp heeft voor Learning Circuits een inleidend artikel geschreven over het gebruik van virtuele werelden voor bedrijfsopleidingen. In dit artikel legt hij enkele begrippen -zoals MMOLRPG, Metaverse en MMOLE- uit. Kapp licht toe voor welke educatieve doeleinden de verschillende virtuele werelden kunnen worden gebruikt. Ook schrijft Kapp dat sommige

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat SecondLife mist om als leerplatform te kunnen dienen

Er is steeds meer interesse om SecondLife te gebruiken als e-learning platform. Clark Aldrich heeft hier twijfels bij. Hij schrijft dat mensen ongetwijfeld veel leren binnen SecondLife, maar hij vraagt zich af of deze 3D omgeving gebruikt kan worden als "platform for Educational Simulations". SecondLife mist hiervoor een aantal kenmerken,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder