(t)e-Learning projecten managen

De e-learning project management guide is een twaalf pagina’s tellend white paper dat opleidingsafdelingen wil helpen bij het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (t)e-learning programma’s. De gids formuleert onder andere vier minimale ‘C’-eisen: connectivity, competences, capability, culture. Ook stellen de auteurs dat elk (t)e-learning project vier fasen kent: Analyse Ontwerp

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Open courseware en open educational resources

Setting Learning Free is een mooi overzichtsartikel over open courseware en open educational resources. Het artikel belicht de argumenten om educatief materiaal voor niets via Internet toegankelijk te maken, maar de bijdrage laat ook zien welke lastige kanten deze ontwikkeling kenmerken (bijvoorbeeld copyright, worden ontwikkelaars niet bestookt met vragen, hoe

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Informatie verandert

David Warlick beschrijft hoe informatie aan verandering onderhevig is. Daarbij geeft hij ook aan wat dit betekent voor (het ontwikkelen van) informatievaardigheden. Hij stelt onder meer dat informatie steeds vaker voortkomt uit netwerken, dat informatie digitaliseert (integratie van tekst, geluid, plaatjes, video) en dat informatie allesbehalve schaars is. Today, much,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gaming in het onderwijs

Collega-blogger Margreet van den Berg en mijn ‘oude baas’ Robert-Jan Simons hebben een brochure geschreven over gaming in het primair en voortgezet onderwijs. Wat hebben games het onderwijs te bieden? Onder welke omstandigheden zijn zij bruikbaar en over welke games hebben we het dan? De auteurs willen deze vragen beantwoorden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Communities voor docentprofessionalisering

eSchool News bericht over een ‘radicale’ verandering in professionalisering van docenten. Online communities zijn hiervan ‘de oorzaak’, aldus het artikel Online communities transform teacher development. These new online professional "learning communities" allow teachers to network, ask questions, and share ideas with colleagues on their own time–something teachers have precious little

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder