Altijd verbonden, en toch moeilijk te bereiken

In Always Connected, But Hard to Reach beschrijft Raju Rishi het verschijnsel dat onderwijsinstellingen er maar moeizaam in slagen om relevante informatie op tijd aan studenten te verstrekken, ondanks dat deze doelgroep altijd via technologie bereik lijkt te zijn. A key element of the communication barrier is the fragmented nature

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Virtuele werelden voor bedrijfsopleidingen

Karl Kapp heeft voor Learning Circuits een inleidend artikel geschreven over het gebruik van virtuele werelden voor bedrijfsopleidingen. In dit artikel legt hij enkele begrippen -zoals MMOLRPG, Metaverse en MMOLE- uit. Kapp licht toe voor welke educatieve doeleinden de verschillende virtuele werelden kunnen worden gebruikt. Ook schrijft Kapp dat sommige

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat SecondLife mist om als leerplatform te kunnen dienen

Er is steeds meer interesse om SecondLife te gebruiken als e-learning platform. Clark Aldrich heeft hier twijfels bij. Hij schrijft dat mensen ongetwijfeld veel leren binnen SecondLife, maar hij vraagt zich af of deze 3D omgeving gebruikt kan worden als "platform for Educational Simulations". SecondLife mist hiervoor een aantal kenmerken,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning in het Australische beroepsonderwijs

Wil je weten hoe e-learning in het Australische beroepsonderwijs wordt gebruikt, dan is het definitieve rapport van het 2006 E-learning Benchmarking Project een aanrader. De kernconclusie van het onderzoek luidt: The uptake of e-learning is increasing. Students find e-learning convenient and fun, and believe their increased confidence and skills in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leren in werktijd. Een literatuuronderzoek naar formele en informele kenmerken van het leren

Tijdens zijn studie heeft Harm Weistra (gewaardeerd oud-collega en mede-redactielid van e-learning.nl)  een literatuuronderzoek uitgevoerd naar formele en informele kenmerken van het leren. Hoewel uit 2005, is het resultaat van dit literatuuronderzoek ook nu nog erg de moeite waard. Want nog steeds worden formeel en informeel leren vaak tegenover elkaar

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nieuwe stelling: worden ELO’s 3D?

SecondLife is op dit moment erg ‘hot’. Steeds meer onderwijsinstellingen en opleiders creëren een eigen plek binnen deze 3D omgeving. Wordt SecondLife het voorbeeld voor elektronische leeromgevingen?Ik heb hierover een nieuwe stelling geplaatst waarop je kunt reageren. Ik maak hierbij gebruik van een nieuwe tool.  Een nadeel is -ik weet

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder