Didactische eigenschappen social software voor taalonderwijs

Barbara Dieu en Vance Stevens willen onderzoeken hoe verschillende typen social software gebruikt kunnen worden binnen taalonderwijs. In Pedagogical affordances of syndication, aggregation, and mash-up of content on the Web geven zij eerst een beschrijving van een groot aantal applicaties. Zij gaan daarbij nauwelijks in op de didactische toepassing ervan.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Naar een andere benadering van kennismanagement

Mohamed Amine Chatti pleit voor een andere benadering van onder andere kennismanagement. Leren en kennis zijn immers sociaal, persoonlijk, dynamisch, enzovoorts. In The Future of Learning and Knowledge Management pleit hij voor een more social, personalized, open, dynamic, emergent, and knowledge-pull model for learning and KM. Chatti formuleert zeven kritische

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Trends in corporate (t)e-learning

De afgelopen week organiseerde (t)e-learning aanbieder Giunti Labs (ook actief op de Nederlandse markt) een conferentie over trends op het gebied van (t)e-learning voor bedrijven. Bob Little doet verslag. Er van uitgaande dat Little de conferentie goed weer heeft gegeven, dan vallen mij in vergelijking met het onderwijs een aantal

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Didactisch ontwerp samenwerkend leren

Bij toeval kom ik net het artikel The pedagogical design of technology enhanced collaborative learning van Minna Lakkala tegen. Ik heb een aantal jaren geleden met Minna samengewerkt in een project rond computer supported collaborative learning. In dit paper stelt Minna dat traditionele manieren van didactisch ontwerpen maar moeilijk passen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder