De opkomst van rapid e-learning (en de beperkingen ervan)

Mike Alcock (met c o c k) voorspelt grote veranderingen op het gebied van (t)e-learning. De reden is de opkomst van ‘rapid e-learning’: (t)e-learning die snel ontwikkeld kan worden zodat bedrijfskritische kennis sneller toegankelijk wordt voor meer medewerkers. Er zijn steeds meer tools op de markt die je snel in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Generatie Einstein doet massaal aan social networking

Advertising Age presenteert interessante feiten over mediagebruik door de Generatie Einstein. Maar liefst 96% van alle jongeren die online zijn participeren minstens één keer per week in een social network (zoals Facebook of MySpace). Het onderliggende onderzoek is vanuit marketing oogpunt uitgevoerd. Toch is het artikel Social Networking Reaches Near

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gebruiksgemak mobile learning

Mobiele apparaten zijn vanuit educatief oogpunt vaak helemaal niet zo gebruikersvriendelijk. Daarom loopt mobile learning vaker spaak. Agnes Kukulska-Hulme van de Britse Open Universiteit reflecteert op ‘lessons learned’ ten aanzien van m-learning. Zij stelt dat menselijke factoren ook nu weer crucial zijn voor een succesvol gebruik van mobiele technologie ten

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Jarig

Morgen vier ik mijn 43ste verjaardag. Mede daarom lees ik met gemengde gevoelens dat ik bestempeld wordt als "e-learning veteraan". Maar ok. Als je alleen al kijkt naar de technologische ontwikkeling, dan heb je als boreling uit 1964 heel wat meegemaakt. Toen ik geboren werd bezaten mijn ouders net een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Authentiek leren voor de 21ste eeuw

Marilyn M. Lombardi heeft onlangs een paper geschreven voor het Educause Learning Initiative: Authentic Learning for the 21st Century: An Overview. Lombardi benadrukt het belang van authentiek leren, leren door te doen en ‘connection-building’, waarbij zij veel mogelijkheden ziet voor nieuwe technologieën. Thanks to the emergence of a new set

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder