We hebben technologie, waarom gebruiken we het zo weinig voor leren?

Su White beschrijft in Critical success factors for e-learning and institutional change – some organisational perspectives on campus-wide e-learning waarom technologie naar verhouding weinig wordt gebruikt binnen het Britse hoger onderwijs, terwijl ICT altijd en overal beschikbaar is. Zij schrijft onder meer dat instituten met veel autonomie vaak fraaie lokale

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Media-educatie verplicht kerndoel?

Mijn eigen partij GroenLinks lanceert vandaag een initiatiefwet media-educatie. Kamerlid Tofik Dibi wil dat alle scholen binnen het basis- en voortgezet onderwijs verplicht aandacht besteden aan omgaan met de media. Jongeren moeten leren weerbaar en goed geïnformeerd hun weg te vinden in de informatiemaatschappij, vindt GroenLinks. Er zijn tal van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Didactische eigenschappen social software voor taalonderwijs

Barbara Dieu en Vance Stevens willen onderzoeken hoe verschillende typen social software gebruikt kunnen worden binnen taalonderwijs. In Pedagogical affordances of syndication, aggregation, and mash-up of content on the Web geven zij eerst een beschrijving van een groot aantal applicaties. Zij gaan daarbij nauwelijks in op de didactische toepassing ervan.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder