Gedragsregels voor Second Life

IBM is het eerste bedrijf dat officiële gedragregels opstelt voor virtuele werelden als Second Life, schrijft De AutomatiseringsGids.  Personeelsleden van ‘Big Blue’ horen zich aan deze regels te houden als zij gebruik maken van virtuele werelden (IBM maakt zelf steeds meer gebruik van Second Life). De regels hebben betrekking op

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Technologische trends binnen het onderwijs

Wat zijn de belangrijkste technologische trends binnen het onderwijs? EdTech Magazine onderscheidt er zes. Dit online tijdschrift laat zes experts aan het woord. Met als resultaat de volgende trends: Het gebruik van virtuele werelden. Het gebruik van draadloze netwerken en zogenaamde mesh netwerken. Het gebruik van user-generated content dankzij web

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wikipedia vs Britannica

Er woedt al een tijdje een ‘strijd’ tussen de gerenommeerde encyclopedie Britannica en de web 2.0-applicatie Wikipedia. Via George Siemens kwam ik de volgende episode van dit ‘gevecht’ tegen: een wikipedia-pagina waar fouten in de Britannica verbeterd worden! These examples can serve as useful reminders of the fact that no

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gedeelde leeromgevingen verbinden persoonlijke leeromgevingen met ELO’s

Eerst hadden we de organisatiegestuurde elektronische leeromgeving. Vervolgens de persoonlijke leeromgeving (individugedreven). Maar hoe verbind je persoonlijke leeromgevingen en organisatiegestuurde elektronische leeromgevingen? Want leren is geen individueel proces, maar een sociaal proces. En onderwijsinstellingen zullen toch altijd een vinger in de pap hebben als het gaat om het bepalen van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder