ee-learning in historisch perspectief

Innovate besteedt dit keer aandacht aan ee-learning, dat omschreven wordt als the pairing of electronic and experiential learning in a single mode of pedagogical practice Jack Nilles schetst de ontwikkeling van ee-learning in Some Historical Thoughts on the ee-Learning Renaissance. Daarbij schrijft hij onder andere dat e-learning en ee-learning een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ee-learning: onderwijsvernieuwing en elektronisch leren

Innovate besteedt dit keer aandacht aan ee-learning, dat omschreven wordt als the pairing of electronic and experiential learning in a single mode of pedagogical practice Linda Chisholm stelt in ee-Learning: The Best Road to Adulthood? dat ee-learning jongeren kan helpen volwassen te worden, als de pedagogisch-didactische invulling ervan gebaseerd is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Boeiende artikelen Educause Quarterly

De nieuwste editie van de Educause Quarterly is verschenen. En zoals zo vaak staan hier lezenswaardige artikelen in. De EDUCAUSE Advisory Committee for Teaching and Learning (ACTL) heeft bijvoorbeeld tien speerpunten voor het Amerikaanse hoger onderwijs geformuleerd. De overkoepelende ontwikkeling hierbij wordt "instruction 2.0" genoemd. Just as emerging Web 2.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT sleutelrol binnen Amerikaans onderwijs

ICT-gigant Cisco heeft onderzoek laten doen naar de houding van Amerikanen ten opzichte van onderwijs. Uit dit onderzoek -waaraan 7000 respondenten hebben deelgenomen- blijkt dat Amerikanen vinden dat het onderwijssysteem drastisch moet veranderen zodat de VS in de 21ste eeuw competitief blijft. Men is het alleen niet eens over de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Meta leerdoelen

Clark Aldrich onderscheidt in zijn bijdrage The Learning Trifecta – Learning to Be, Learning to Do, Learning to Know drie elkaar overlappende meta leerdoelen. Learning to be is gericht op indentiteitsontwikkeling. Lerenden werken hier volgens Aldrich aan via sociale netwerken en communities. Learning to do richt zich op het beïnvloeden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mijn Top Tien Tools

Jane Hart verzamelt de favoriete tools van e-learning professionals. Inmiddels hebben 54 mensen hun tools beschreven.  Onder andere Jane zelf, Jay Cross, Stephen Downes en Karl Kapp. Mijn favoriete tools staan er ook bij. Lastig maken, zo’n lijstje. Ik heb Skype uiteindelijk niet vermeld, en ook Twitter niet, de Kennisnetgroepen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Dynamische sociale netwerken

Dave Pollard gaat in op de complexiteit en dynamiek van sociale netwerken. Volgens Pollard nemen deelnemers als identiteit deel aan een netwerk. Een individu kan verschillende identiteiten aannemen. Deze identiteiten kunnen gebaseerd zijn op een rol, op lidmaatschap of op een gebeurtenis of project. Role affinity draws principally on shared

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder