Impressie themaconferentie ROC-i-partners: Kennis delen

Ik ben vandaag naar de 16de themaconferentie van ROC-i-partners geweest. In deze bijdrage wil ik ingaan op enkele opvallende zaken. De organisatie had Antony Bravo uit het Verenigd Koninkrijk naar Apeldoorn gehaald. Bravo is bestuurder van Crossways Academy, een school voor beroepsonderwijs in een ‘achtterstandswijk’. Bravo heeft leiding gegeven aan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Panenka

Onlangs hadden we in de partijraad van GroenLinks een discussie over het rapport ‘Scoren in de linkerbovenhoek’. Tijdens deze discussie gaf Harmen Binnema aan dat het heel moeilijk is om strafschoppen in de linkerbovenhoek te schieten. Linksonder of rechtsonder gaat eenvoudiger, aldus Harmen die hiervoor een strafschopspecialist geraadpleegd had. Partijvoorzitter

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Bijdrage leveren aan de achtste internationale conferentie Learning Science?

In juni 2008 vindt in Utrecht de achtste internationale conferentie voor Learning Science plaats. Mijn oud-collega Sanne Akkerman vroeg me aandacht te schenken aan de oproep om voorstellen voor congresbijdragen in te dienen (vreemd genoeg heeft spamfilter Sanne’s mail tegengehouden waardoor ik het verzoek gisteren pas zag; sorry, Sanne). Het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Omdat Rita te veel aandacht krijgt van de traditionele media

Ik erger me er steeds meer aan: het lid Verdonk lijkt op TV meer aandacht te krijgen dan serieuze oppositiepartijen. Daarom laat ik uit protest ‘mijn’ fractievoorzitter aan het woord. De long tail, niet waar. Kern van de boodschap: De miljoenennota 2008 demonstreert dat het kabinet uitblinkt in het morele

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Reflecteren op SecondLife

Michael Bugeja kijkt in Second Thoughts About Second Life kritisch naar Second Life. Hij beschrijft bijvoorbeeld een cyber-schietpartij op de Second Life-campus van de universiteit van Ohio. Bugeja geeft onder meer aan dat online gedrag ook strijdig kan zijn met regels en procedures die binnen een schoolorganisatie offline gelden. When

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Emoties in cyberspace (en de relatie met leren)

Veel mensen die ‘geloven’ in (t)e-learning aarzelen vaak bij één toepassing, zo heb ik vaak gemerkt. En dat is de inzet van Internettechnologie bij het begeleiden van lerenden. Kun je dat online doen? Mis je dan geen non-verbale informatie (zoals gelaatsuitdrukkingen of intonatie)? Welnu: uit onderzoek van OU-promovenda Daantje Derks

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder