Case studie weblogs in het onderwijs

Blogging Across the Disciplines: Integrating Technology to Enhance Liberal Learning beschrijft een case studie over het gebruik van een weblog ter voorbereiding van een betekenisvolle klassikale discussie. De auteurs hebben weblogs op een zelfde manier geïntegreerd binnen drie verschillende cursussen. Zij laten zien dat lerenden dankzij meer betrokken worden bij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Geweld voorkomen door Internet af te sluiten (zucht)

Afsluiten van MSN en Hyves helpt geweld te voorkomen. Dat schrijft tenminste de ‘Veilig’-pagina van Kennisnet. Kennisnet haalt politievrouw Annelies Oudejans aan. Zij stelt in het politievakblad Blauw dat fysiek geweld op scholen vaak voortkomt uit digitaal pesten. Zij heeft op het Amsterdamse Marcanti College ervaren dat nu internetgebruik vanuit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Inzicht in het gebruik van leermanagementsystemen

Tony Karrer’s bijdrage LMS Satisfaction Features and Barriers biedt een aardige kijk op de Angelsaksische markt van leermanagementsystemen en elektronische leeromgevingen. Karrer refereert naar een onderzoek -geïnitieerd door eLearningGuild– over de tevredenheid van organisaties met het LMS, waar hij zelf bij betrokken is geweest. In dit onderzoek wordt een onderscheid

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Helpt (t)e-learning het lerarentekort oplossen?

Frank Kalshoven is columnist van het economiekatern van De Volkskrant. In die hoedanigheid heeft hij een aantal keren geschreven dat e-learning bij kan dragen aan het verhelpen van het lerarentekort in ons geliefde onderwijs. Eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. Dat terwijl ik veel vertrouwen heb in de potentie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie themaconferentie ROC-i-partners: Kennis delen

Ik ben vandaag naar de 16de themaconferentie van ROC-i-partners geweest. In deze bijdrage wil ik ingaan op enkele opvallende zaken. De organisatie had Antony Bravo uit het Verenigd Koninkrijk naar Apeldoorn gehaald. Bravo is bestuurder van Crossways Academy, een school voor beroepsonderwijs in een ‘achtterstandswijk’. Bravo heeft leiding gegeven aan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder