Ervaringen met Twitter

Edubloggers Terry Anderson en Nancy White blikken terug op het gebruik van Twitter. Het zijn twee verschillende bijdragen geworden. Anderson beschrijft beknopt voor- en nadelen. Bijvoorbeeld: je kunt er snelle aankondigingen mee doen, het schept een gevoel van verbondenheid, maar voor communicatie met anderen is het een beperkt medium. Anderson

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

virtuele generatie experimenteert met meerdere identiteiten

Het artikel The virtual generation schetst een goed beeld van het gebruik van technologie door jongeren. Het artikel is mede gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder 18 duizend jongeren. Uit dit  onderzoek blijkt onder meer dat technologie voor het ‘doodgewoon’ is. They have skills that would have classified them as

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Stimuleer creativiteit door te leren hoe te leren

De wereld schreeuwt om creativiteit. Aldus "mindmapping goeroe" Tony Buzan. Buzan stelt dat wereldwijd binnen curricula helaas onvoldoende aandacht wordt besteed aan creativiteit. We are teaching uncreativity. Buzan illustreert dat het eerst belangrijk is om leren te leren, en daarna leren wat er te leren is. En niet andersom. Dit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ervaringen met Twitter in leersituaties

Gebruik je Twitter voor samenwerking in leersituaties? Of heb je daar belangstelling voor? Bezoek dan eens Twitter Collaboration Stories, een initiatief van Community of Practice-expert (en edublogger) Nancy White. Je vindt al verschillende verhalen in deze wiki. Bijvoorbeeld over Twitter als virtuele waterkoeler (in Nederland zouden we zeggen: virtuele koffie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Breekt SecondLife bij bedrijfsopleidingen door?

In Second Life Produces Real Training Results claimt Anders Gronstedt dat SL sterk in opkomst is in de wereld van bedrijfsopleidingen. Gronstedt ziet SL bijvoorbeeld als geschikt platform om professionals technische concepten te leren. Verder verwacht de auteur dat SL -zeker nu geluid ondersteund wordt- videoconferencing en webinars zal vervangen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder