Het Weinberger vs Keen debat samengevat

WebWereld vat in Picnic ’07: Weinberger en de keerzijde van online informatie het debat tussen David Weinberger en Andrew Keen mooi samen. Weinberger gelooft sterk in de kracht van weblogs voor kennisontwikkeling (“Bloggers make simple things more complex”) en in de transparantie en het zelfregulerende vermogen van het netwerk dat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social networking in bedrijven staat in kinderschoenen

Dave Pollard reflecteert in zijn weblog over het gebruik van social software binnen het bedrijfsleven (n.a.v. een congresbezoek). Hij formuleert enkele criteria waaraan voldoen moet worden wil het gebruik van social software binnen bedrijven succesvol zijn. Deze lijst bevat eigenlijk vooral criteria die voor Internettechnologie in het algemeen gelden. Er

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Over de grenzen van de ELO (deel 3)

Het denken over nieuwe concepten van elektronische leeromgevingen (ELO’s) is vergevorderd, het ‘doen’ bevindt zich in een beginstadium èn het ernaar handelen is onderwerp van constante zorg. Aldus een vertegenwoordiger van Hogeschool Zuyd over de eigen situatie. Maar wat mij betreft ook de overall conclusie van drie edities "Over de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vierde Edublog Diner

Op 13 en 14 november 2007 vinden de SURF Onderwijsdagen plaats. Bijna traditiegetrouw vindt aan de vooravond, maandagavond 12 november 2007, hèt Nederlands-Vlaamse Edublog diner plaats. Bloggers en niet-bloggers gaan in Utrecht een hapje eten (kosten voor eigen rekening). De bindende factor is een gemeenschappelijke interesse in onderwijs/leren, weblogs in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Learning Impact rapport: stand van zaken

Toegang tot educatieve bronnen, betaalbare educatieve bronnen en de kwaliteit van dit materiaal vormen in wezen de kern van een nieuwe fase van (t)e-learning. Dat stelt tenminste het Achieving Learning Impact 2007 Report van het IMS Global Learning Consortium (IMS GLC) . Het IMS is bekend van standaarden en specificaties

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder