Serious games: leren van de toekomst?

Het gebruik van games binnen leersituaties zal de komende jaren groeien. Maar binnen de totale opleidingsmarkt blijft het aandeel serious games een minieme fractie vormen. Die conclusie trek ik in elk geval uit het artikel Games-Based Learning – Tomorrow’s Training Today?. Dit artikel gaat over een gesponsord onderzoek naar games-based

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gastcollege Noordelijke Hogeschool Leeuwarden

Morgen verzorg ik -als het goed is- op verzoek van studenten een gastcollege bij de opleiding Communication & Multimdia Design (CMD) aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL). De opleiding werkt met projectonderwijs en is opgedeeld in minoren waarin studenten in groepen opdrachten uitvoeren van echte opdrachtgevers. De minor ‘The Next

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat is de belangrijkste reden voor onderwijsprofessionals om niet te bloggen?

Tijdens de komende SURF Onderwijsdagen verzorg ik een sessie met als titel "Past web 2.0 wel binnen de wereld van het hoger onderwijs?" . Ik ga in deze interactieve workshop onder meer in op de vraag waarom onderwijsprofessionals nauwelijks een weblog hebben voor de eigen kennisontwikkeling en het delen van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder