Weblogs niet geschikt voor academische discussies?

A Skeptic’s Take on Academic Blogs van Adam Kotsko is relevant voor mijn workshop tijdens de Surf Onderwijsdagen 2007. Kotsko is sceptisch geworden over het gebruik van weblogs voor academische discussies. En hij bespeurt ook ‘blog-moeheid’ bij andere academische bloggers. De oorzaak hiervan is dat blog-based conversations veelal teleurstellend zouden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Overzicht sociale media

Met grote regelmaat wordt geprobeerd om Internetapplicaties die gericht zijn op interactie te rubriceren. Naar aanleiding van een inleiding van Robert Scoble heeft Darren Barefoot een fraaie starfish van ‘sociale media’ gemaakt. Als we sociale media niet tot web 2.0-technologie beperken, dan mis ik wel een aantal categorieën. Ik denk

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Europese conferentie over netwerken, communities en leren (in Utrecht)

Het Europese Bazaar-project organiseert regelmatig conferenties over web 2.0, open educational resources en leren.  Dit keer vindt het congres Networks, Communities & Learning: Show that you Share! in Utrecht plaats, bij mijn oud werkgever het IVLOS. Er doen behoorlijk wat bekende internationale Edubloggers aan  mee (zoals Graham Attwell en Josie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Groei online leren in Amerikaanse hoger onderwijs

Er wordt steeds meer aan online leren gedaan. In ieder geval binnen het Amerikaanse hoger onderwijs. Dat blijkt onder meer uit Online Nation: Five Years of Growth in Online Learning. Dit rapport beschrijft de stand van zaken van (t)e-learning in het Amerikaanse hoger onderwijs (uitgever: The Sloan Consortium). Het rapport

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder