En het debat, dat woedde voort (Kirschner-Downes)

Ik heb gisteren een deel van de middag besteed aan een Engelstalige samenvatting van Paul Kirschner’s reactie op Stephen Downes keynote tijdens de Surf Onderwijsdagen 2007. En inderdaad: binnen no time heeft Downes gereageerd. Helaas lukte het hem niet de reactie op e-learning.nl te plaatsen (foutmeldingen). Maar hij heeft de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Technologieën in kaart gebracht

Ik ben altijd dol op visuele ordeningen, bijvoorbeeld als geprobeerd wordt technologieën in te delen. Steven Warburton presenteert zo’n aardige indeling op zijn weblog. Warburton onderscheidt drie assen waarop je bijvoorbeeld social software kunt plaatsen: Actief – passief Formeel – informeel Geïsoleerd – Sociaal (volgens mij is "individueel" een betere

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wie heeft de juiste software voor de Surf OWD-gadget?

Ik heb als spreker tijdens de Surf Onderwijsdagen 2007 een grappige gadget ontvangen. Het is een klein apparaatje waarmee je digitale foto’s kunt bekijken. Een zogenaamde Digital Photo Frame. Ik moet daarvoor wel software installeren. Helaas lijkt de meegeleverde CD-Rom defect. Weet iemand waar ik de juiste software kan downloaden?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het onderwijs is er nog lang niet (?)

Denk je dat jouw onderwijsinstelling technologie al op een goede manier gebruikt? Fout! Als je tenminste het artikel 21st Century Learning: ‘We’re Not Even Close’ mag geloven. Volgens de auteur signaleren enkele Amerikaanse organisaties dat deze houding juist één van de twee belangrijke conceptuele belemmeringen is, die verhindert dat onderwijsinstellingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder