Belemmeringen en kansen voor (t)e-learning

TrainingZone heeft -op basis van een analyse van het Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD)– een leesbaar artikel geschreven over de trage acceptatie van (t)e-learning binnen bedrijven. De benadering van (t)e-learning is overigens nogal cursusgericht. Belemmeringen zijn volgens deze bijdrage: Face-to-face leren is duurder als een aanzienlijke groep medewerkers

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Arbeidsorganisaties moeten divers personeelsbestand leren managen (met behulp van ICT)

E-learning firma Saba heeft een white paper gepubliceerd waarin een aantal ontwikkelingen worden beschreven die van invloed zijn op de workforce van bedrijven, èn op de rol die ICT kan spelen om prestaties van een zeer divers personeelsbestand te vergroten. Daarbij is het borgen van kennis van medewerkers (die de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Privacy onder druk

De privacy van burgers staat zwaar onder druk, ook in Nederland. Dat blijkt volgens Webwereld uit een onderzoek van Privacy International. Grote ICT-bedrijven spelen volgens dit onderzoek een bedenkelijke rol in relatie tot de sterk opkomende beveiligingsindustrie. Nederland wordt verweten de waakzaamheid ten aanzien van de privacy van burgers systematisch

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Internet dé informatiebron bij problemen

Hoe gebruiken mensen het internet, bibliotheken, experts, familieleden en overheidsorganen als zij hulp nodig hebben? Over deze vraag gaat het zeer recente PEW/Internet-rapport Information searches that solve problems. In het onderzoek is gekeken naar complexe vraagstukken, dus niet naar eenvoudige weetjes. Enkele belangrijke conclusies zijn: Het internet is in het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ook kenniswerkers moeten werken aan hun informatievaardigheden

De Automatisering Gids meldt dat Amerikaanse bedrijven maar liefst 650 miljard dollar verspillen door inefficiënt gebruik van e-mail. Het ICT-magazine baseert zich hierbij op onderzoek van  consultancybureau Basex. Basex baseert zijn schatting met name op de onnodige interrupties die e-mailtjes vaak veroorzaken. Met enige regelmaat wordt -ook door mij- gepleit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder