Virtuele werelden effectief voor samenwerkend leren

Karl Kapp en Tony O’Driscoll hebben voor Learning Circuits een artikel geschreven over virtuele werelden en leren en ontwikkelen. Zij spreken daarbij over de derde generatie internet, en pleiten voor denken buiten bestaande kaders. Binnen het opleidingswereldje is men volgens de auteurs namelijk collectief geneigd to use new technologies to

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Alaaf

Over een uur vertrek ik richting het ‘diepe’ zuiden om >carnaval te vieren. Ik heb even overwogen om te microbloggen tijdens de carnavalszitting van vanavond en tijdens de meer dan drie uur durende optocht van maandag. Ik vermoed dat ik de eerste microblogger tijdens een ‘jala-zietsóng‘ geweest zou zijn. Maar

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wie is Berend Ween?

Door omstandigheden -alaaf- verkeer ik deze dagen veel in Kerkrade. Vanochtend las ik daar in het Limburgs Dagblad een artikel over Beoordeelmijnleraar.nl. Een medewerker van het Ruud de Moor Centrum heeft op deze  -inderdaad- web 2.0 toepassing een fictieve  leraar  van een bestaande school  aan gemaakt: Berend Ween. Vervolgens hebben

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is social software in het algemeen beter geschikt voor samenwerkend leren dan elektronische leeromgevingen?

Op 19 januari j.l. postte ik een herinnering voor de stemming over de stelling: Social software is in het algemeen beter geschikt voor samenwerkend leren dan elektronische leeromgevingen. Dit ten behoeve van mijn workshop tijdens het nationale e-learning congres. Dit is de einduitslag: Er zijn ook een aantal reacties gekomen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder