Feedbackgeletterdheid van belang bij learning analytics

Learning analytics kan data opleveren die kan leiden tot begrip over hoe er geleerd en gedoceerd wordt. Op basis hiervan kunnen lerenden hun manier van leren bijstellen, kunnen docenten hun onderwijs verbeteren en kunnen organisaties aanpassingen doorvoeren in de leeromgeving. Volgens Yi–Shan Tsai (pdf) moet learning analytics echter veel meer

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wanneer is online leren van goede kwaliteit?

Vooral aan het begin van de Coronacrisis zijn onderwijsinstellingen en opleiders noodgedwongen overhaast overgestapt op ‘remote emergency teaching‘. Volgens de bijdrage What is Quality Online Learning Versus Remote Emergency Instruction? is deze aanpak niet te vergelijken met online leren van goede kwaliteit. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kookboek docentenondersteuning bij digitalisering

Het ondersteunen van docenten is essentieel voor een succesvolle integratie van leertechnologie in het onderwijs. In het kader van ‘Doorpakken op digitalisering’ is een ‘kookboek’ samengesteld met succesvolle voorbeelden van digitalisering in het mbo. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wanneer kunnen asynchrone online discussies wel succesvol zijn?

Discussies kunnen een waardevolle vorm van actief verwerken van leerstof zijn. Daarom passen we online discussies ook toe bij online en blended leren. Met wisselend succes. Andy Shean verkent hoe je online discussies wel met succes kunt toepassen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waar moet een learning analytics dashboard aan voldoen om tot actiegerichte inzichten te leiden?

De bijdrage Learning analytics dashboard: a tool for providing actionable insights to learners onderzoekt bestaande benaderingen van learning analytic dashboards. Leiden deze tot ‘actiegerichte inzichten’ waardoor lerenden hun manieren van leren gaan aanpassen? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De potentie van AI voor het ondersteunen van de sociale en emotionele ontwikkeling van lerenden bij online leren

Tijdens ‘remote emergency teaching‘, dat tijdens de Coronacrisis is toegepast, is de sociale en emotionele ontwikkeling van lerenden ondergesneeuwd geraakt. Dat heeft -waarschijnlijk- geleid tot gevoelens van isolatie en demotivatie bij lerenden. Volgens Dean Blewitt kan artificiële intelligentie (AI) een rol spelen bij het ondersteunen van lerenden (academically, emotionally, and

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder